Wycieczka do Łodzi.

W dniach 26-29 maja odbyła się wycieczka "Niezwykła podróż do środka Polski". Pierwszym przystankiem na naszej trasie był Uniejów (z pięknie położonym nad Wartą zamkiem i kąpieliskiem termalnym) oraz pobliski Spycimierz słynący z kwietnych chodników (dł. 2 km)  przygotowywanych na procesję Bożego Ciała (dzięki wczesnej porze mogliśmy prześledzić proces ich powstawania). Następnie przez Łęczycę dotarliśmy do Tumu, by podziwiać jego romańskie arcydzieło, czyli miejscową kolegiatę. Na nocleg dotarliśmy do hotelu Campanille w Łodzi, który stał się naszą bazą na czas wycieczki. Kolejne dwa dni upłynęły na zwiedzaniu najciekawszych zabytków miasta, a wieczory spędzaliśmy na słynnej Piotrkowskiej, do której z hotelu były tylko "dwa" kroki. Zjedliśmy również obiad w słynnym "Klubie Spadkobierców" na Piotrkowskiej 77. W ostatni dzień zaliczyliśmy geometryczny środek Polski w Piątku, odwiedziliśmy "panią Walewską" w jej pałacu w Walewicach oraz Władysława Reymonta w Lipcach Reymontowskich. Przyrodą nacieszyliśmy się zwiedzając arboretum w Rogowie, a całą eskapadę zakończyliśmy w letniej rezydencji prezydenta Mościckiego - Spale, gdzie doszło również do miłego spotkania z grupą zaprzyjaźnionych kolarzy z koła PTTK w Mikołowie.